Sunday, August 23, 2009

jom ke bazar ramadhan..;)

cerita semalam..

semalam 1st day puasa... mak ngn ayah pagi2 dh betolak balik ke kampung nak hantar sejadah wakaf TM kat surau kat kampung..:) jdnyer.. semalam tinggalla kitorg tiga beradik *cik cikin.. cik cidah.. ngn en cidin* kat gumah.. dlm kul 6suku ptg semalam.. kitorg bertiga g bazar ramadhan.. cidin nak makan yong tau fu.. so, kitorg decide berbuka mkn yong tau fu jela..:) mknn sampingan.. 1 roti john.. 1 laksa penang.. ngn 1 bubur lambuk yg cidin amik kat surau pas asar tu.. semua kongsi sama2.. ;) pastu utk sahur kitorg beli paru goreng sambal ngn ayam masak ape ntah.. *nasi putih masak s'diri je* alhamdulillah... selesai satu hari puasa..:)


cerita hari ni..

tengahhari td mak ngn ayah balik..;) best2.. bawak kuih sepit.. kuih karas.. kuih ape ntah lg.. tak tau nama dia.. pastu bawak balik buah rambutan gak.. ngan buah sentul.. korang tau tak buah sentul tu ape..??? cik cikin pun br jumpa buah tu hari ni.. buah dia gupe macam buah dukong atp besar cm buah manggis.. hmmm.. bayangkan jela yer..;P ari ni insyaAllah berbuka mak buat mee goreng tp guner mee spagethi.. pastu cidin ade beli kuih2 sket td.. :)

selamat berbuka puasa semua..) setiap perkara baik yg kita lakukan *dlm keadaan beriman kepada Allah* insyaAllah akan dibalas dengan ganjaran pahala yg berlipat kali ganda.. aminnn..:)


takutnyer kalo cik cikin xberkesempatan utk jumpa ramadhan lg.. huhu.. maafkan cik cikin ya andai ada salah silap atau terkasar bahasa yg telah guris2 hati kamu semua..:) 0-0 ya..:)


oohhh awal2 lg dh kner angkat bendera jepun.. huhuhu..

12 comments:

honeylanz said...

1st n 2nd ni akak ke bazaar ramadha gak.. cuci mata sambil2 beli kuih muih. lauk pauk akak msk!

caluk@cencaluk said...

bkn merdeka kibar bendera m'sia ke oops, selamat berbuka he he

cikin said...

kak has,

hehehe.. btul tu.. cuci mater ngn buat kuih tunjuk2.. hohoh..;P meriah kan bazar ramadhan..:)

Mrs Zamzuri said...

amik la pic buah sentul 2 cmne? Rasa dia cmne plak? Heheh..

anaklaut said...

salam...cik cikin,

mudah-mudahan allah memberi kesempatan..untuk bertemu Ramadhan..lagi..insyallah..!

cikin said...

caluk,

hohoho.. tu special kes tu..;P


Mrs Zamzuri,

hehe.. smlm ada amik.. nnti cikin ul ya..;) rasanya.. ermm.. masam2 manis kot..


salam anaklaut,

aminnn.. insyaAllah..:)

Annaster said...

wah menu nya.. sgt sedap..
kita ari ke2 puasa dh tumpas..
bukan bendera tp migrane..
ingat nk tahan, tp nk menitik air mata rasanya.. langsung surrender buka! uwaaa

Ika Razak said...

kak cikin.. ika pun awal-awal dah angkat bendera jepun.. :) same la mak ika pun wat mee goreng gune mee spagethi.. hahahhaha

Dayu said...

selamat pose shikin
isskkk..patutnya masak bersama adik2 beradik
mesti lagi meriah tau..
sambil praktis..

Jehan Najib said...

1st day kitorg pegi pasar ramadhan, pusing punye pusing, beli murtabak dgn dadih jek... kekdahnye, mmg laki bini ini tk reti nk shopping kat pasar ramadhan... huhuhuh

neway, selamat berpuasa :)

As said...

cikin sedapnyer lauk berbuka posa dia.. tang laksa tuh mmg best...kami ader beli.. tp masin daa kuah dia ilang selera jap...huhuhu

cikin said...

timmy,

huhu.. siannyer timmy.. m'ti sakit bangat tu..


ika,

hehehe.. samela kiter..;) nnti kita ganti sesamer ye.. :)


dayu,

selamat pose dayu..:) hehe.. adik2 + akaknyer awal2 dh rancang gantung kuali.. hohoho..;P


jehan,

selamat berpuasa jehan..;) hehe.. m'ti best round2 bazar ngn suami terchenta kan..;)


kak as,

hehe.. lauk tunjuk2 je kak as..;P laksa yg cikin beli tu siap letak signage "laksa penang kuah pekat".. hohoho..;P