Saturday, February 28, 2009

nObOdy's Perfect

Nie cerita sekadar renungan... .

"Mengapa sampai sekarang kamu belum menikah?" ujar seorang kepada temannya yang sampai sekarang masih membujang.

"Sejujurnya sampai sekarang ini saya masih terus mencari wanita yang sempurna. Itulah sebabnya saya masih membujang. Dulu waktu saya di Utara, saya berjumpa dengan wanita yang cantik yang amat bijaksana. Saya fikir inilah wanita ideal untuk saya dan sesuai menjadi isteri saya. Namun belakangan selepas itu pada masa berpacaran baru aku tahu dia sebenarnya amat sombong. Hubungan kami putus sampai disitu.

Di Ipoh saya ketemu seorang perempuan yang cantik jelita, ramah dan dermawan. Pada perjumpaan pertama aku begitu takjub dan seronok.

Hatiku berdesir kencang, inilah wanita idealku. Namun selepas itu baru saya tahu, ia banyak tingkahlaku yg tak baik dan tidak bertanggung jawab.

Dan ketika aku di JB, aku bertemu wanita yang manis, baik, periang dan pintar. Dia sangat menyenangkan bila diajak berbicara, selalu nyambung perbualan kami dan penuh humor. Tapi terakhir aku ketahui kalau dia dari keluarga yang berantakan yakni berpecahbelah dan selalu menuntut sesuatu yang kita tidak mampu memenuhinya. Akhirnya kami berpisah.

Saya terus mencari, namun selalu mendapatkan kekurangan dan pada wanita yang saya temui. Sampai pada suatu hari, saya bersua dengan wanita ideal yang saya dambakan selama ini. Ia begitu cantik pintar, baik hati, dermawan dan penuh humor. Dia juga sangat perhatian dan sayang kepada orang lain. Saya fikir inilah pendamping hidup saya yang dikirim oleh Tuhan untuk saya".

"Lantas?!", sergah temannya yang dari tadi tekun mendengarkan

"Apa yang terjadi? Mengapa kamu tidak terus meminangnya? ".

Yang ditanya diam sejenak dan akhirnya dengan suara perlahan si bujang itu menjawab,

"Baru sekarang aku mengetahui bahawa ia juga sedang mencari lelaki yang sempurna".

============ ========= ========= ========

Kesimpulan : Sudah diketahui maksud daripada cerita itu

... .. Nobody's perfect. Jadi jangan mensia-siakan apa yang sudah ada di hadapan kita, belum tentu nanti kita mendapatkan yang lebih baik dari yang sekarang kita dapat, Tak kiralah kita ni lelaki ke pempuan ke... Kalau kita mau mencari yang sempurna, check dulu diri kita sendiri, apakah sudah sempurna di mata orang lain?? Rase-rasenyer sama juga dgn yang dah berkahwin... Redhalah dgn apa yang ada.. belum tentu yang baru tu dapat memenuhi citarasa kita.. yang lama dah tentu kita kenal buruk baik nya.. just improve ourselves.. dan sama-sama membetulkan kesilapan dan kekurangan diri masing-masing..learn thru our mistakes... wallahuallam.


*******

psstt: cik abg kiter ckp, "syukur sgt2 dia dh jumpa..;)" heheh..:)

Friday, February 27, 2009

Cinta.. heheh..:P

~from email

CINTA-Sentiasa berhikmah dan berdiplomasi,
Berikan penghargaan ataupun pujian sebelum
menyebut satu teguran. Elakkan melukakan hati
pasangan dengan sengaja.

CINTA-Sentiasa bertanggung jawab. Cuba buat
senarai semak mengenai apa yang perlu kita
lakukan bagi memupuk kasih sayang dan me-
motivasikan pasangan.

CINTA-Sentiasa bahagia. Programkan hati dan
minda sentiasa bahagia walaupun masih banyak
masalah yang belum selesai ataupun belum
diatasi.

CINTA-Tidak memaksa pasangan mengalah demi
mendamaikan keadaan. Bila pasangan terpaksa
mengalah, hati akan terguris dan hubungan ter-
ancam pada jangka panjang.

Berdoa dan yakin cinta kita kekal hingga ke akhir
hayat dan bersambung di alam akhirat.

Thursday, February 26, 2009

Kasih seorang suami dan ayah

- dipetik dari portal ukhwah.com
September 18, 2005

Assalamualaikum,

Lebih kurang tiga minggu yang lepas saya membawa isteri ke 'Mahkota Medical Centre', dia mengadu kepada saya kepalanya pening, rasa mual dan badanya lenguh-lenguh. Saya tanya dia"mengandung kot?" Dia kata tak ada. Oleh kerana 2-3 hari macam tu saja,saya bawak dia jumpa doktor dan ternyata.... isteri saya mengandung dua bulan. Emmm saya dah agak dah. Maka bermulalah cerita baru dan haluan sejarah masa depan akan pastinya berubah lagi.

Dia akan merasa loya dengan bau yang sebelum ini senang baginya, termasuklah bau badan saya. Morning sickness yang teruk sekali bagi isteri saya.Kasihan sungguh, terbaring saja sepanjang masa. Makan tak boleh, minum tak nak, apa pun tak nak. Adakalanya isteri saya semalaman tak dapat tidur, kadang-kadang tu asyik nak tidur saja. Selesai saja solat Isyak dah masuk bilik. Pada awalnya saya tidur kat luarlah sebab dia tak boleh bau badan saya. Saya fahamlah orang mengandung memang macam tu, sekarang ni dah boleh tidur dengan saya dan saya sudah tahu macamana nak elakan insomnia yang dialaminya, iaitu dengan membaca Al-Quran sehingga isteri saya terlelap.Memang kebiasaan sebelum mengandung pun saya akan membaca Al-Quran diatas katil di sisi isteri sebelum tidur sehinggalah dia terlelap.

Sekarang saya terus membaca Al Quran disisinya sebagai ubat tidur bagi isteri dan anak dalam kandungan. Adakalanya sampai 2-3 jam.Bukan itu sahaja, saya juga sentiasa bercakap-cakap dengan janin dalam perutnya. Perkara yang mula-mula saya ceritakan padanya ialah tentang tauhid. Saya bermula dengan kitab pertama yang saya pelajari dahulu iaitu kitab 'Kasyaful Mahjub'. Mungkin ada pembaca yang berkata saya terlalu ghairah, kebarangkalian untuk janin survive masih tipis. Tapi mana ada ayah yang tak berharapan. Segarang-garang harimau pun tak makan anak, apatah lagi saya. Apa yang akan berlaku pada kemudian hari adalah diluar bidang kuasa saya. Siapa saya untuk mempersoalkanya.

Saya bercerita kepadanya tentang Allah, zat, sifat, asma, afal. Dan cerita itu kembali bercerita kepada diri saya. Ada yang menghantar email dan bertanya bagaimana mahu mensihati anak agar tidak degil. Jawapan yang mahu saya nyatakan bukan hanya untuk anak tetapi untuk sesiapa sahaja terutamanya yang mempunyai hubungan rapat dengan kita.Tak kiralah anak, isteri atau suami. Bagaimana?

1. Semasa anak atau isteri kita sedang tidur inilah waktu yang paling sesuai terutamanya diwaktu dua pertiga malam, kerana fikiran bawah sedarnya(sub conscius mind) adalah paling optimum ketika ini. Yang tidur hanyalah conscius mind (minda sedar).

2.Sentuhkan ibu jari anda ke langit-langit dan kemudian sentuhlah dengan halus ibu jari anda ke ubun - ubun orang yang ingin anda nasihati.

3. Semasa ibu jari diatas ubun-ubun selawatlah ke atas junjungan Nabi Muhamad dan bacalah surah al fatihah. Kemudian terus dengan berzikir didalam hati dan jangan putuskan zikir anda.

4. Angkat ibu jari anda,kalau boleh janganlah di putuskan zikir didalam hati dan bercakaplah dengan suara yang agak perlahan agar tidak sampai mengejutkanya. Beritahulah apa yang ingin anda beritahunya. Kebiasaannya saya akan menasihati isteri saya agar tidak selalu melewatkan solat,banyakkan berselawat, banyak bersabar. Nasihatilah orang yang anda sayangi dengan apa sahaja nasihat yang anda inginkan. Jangan putuskan zikir anda, supaya zikir itu masuk bersama dengan nasihat anda

5. Anda akan dapat melihat reaksi yang dia sedang menerima pernyataan anda iaitu kelopak matanya bergerak-gerak. Insyallah saya doakan diri saya dan anda berjaya dengan kaedah ini.
Pernah di zaman Imam Abu Hanifah (Hanafi An Nu'man), seseorang pernah bertanya kepada bapa Imam Abu Hanifah. "Tuan, bagaimanakah tuan mendidik Hanafi sehingga begini istimewa jadinya. Jawab bapa Imam Abu Hanifah "Aku didik Hanafi 40 tahun sebelum dia dilahirkan". Kalau didengar pernyataan ini tentu aneh bagi kita bukan. Bagaimana mungkin manusia yang belum dilahirkan sudah di didik. Namun apa yang ingin disampaikan oleh Tsabit (bapa Imam Abu Hanifah) ialah dia sendiri telah diasuh, manakala isterinya juga sudah di didik dan Hanafi sendiri sudah dididik sejak dari kandungan lagi. Saya beri anda satu logik akal, acuan yang bulat mana mungkin menghasilkan kuih segiempat. Begitu juga dengan anak dan isteri kita. Mereka adalah cermin kepada diri kita sendiri.

Saya bacakan kisah ini kepada janin yang sedang membesar dalam perut isteri saya. Saya sentiasa berdoa agar dia terus membesar dan dilindungi Allah sebagaimana Allah memelihara Imam Abu Hanifah. Saya nasihatkan dia dengan nasihat yang disuarakan oleh Luqman Al Hakim kepada anaknya. Saya bacakan kisah para rasul, para nabi,wali songo, tujuh wali melayu kepadanya. Cuma isteri saya menasihati agar suara saya tidak terlalu kuat, bimbang didengar oleh jiran, apa pula kata mereka nanti.

Dalam kepekatan malam, isteri saya sudah pun yenyak dibuai mimpi. Saya baru selesai membaca surah yasin disisi isteri hingga dia terlelap. Saya kehalaman rumah, mahu merenung langit malam, satu-satunya hobi saya semenjak kecil semenjak di rumah anak-anak yatim piatu, saya bawa hingga kini. Langit agak terang dan bersih. Saya bersandar dibangku marmar. Kalau isteri saya sihat pastinya dia menemani saya disini, kami akan bercerita tentang segala-galanya, tentang masa depan, tentang anak, tentang cinta, tentang tuhan.

Saya terus merenung langit malam, saya anak yatim piatu yang ditinggalkan ditengah padang rumput,sehingga sekarang tidak diketahui siapa ibu ayah saya. Kini saya akan menjadi ayah. Bermula dari saya akan wujud salasilah keturunan yang baru.Saya bertekad dalam hati, Insyallah jika anak ini lahir, dia tidak akan saya biarkan membesar seperti saya. Dia tidak akan saya biarkan menagih kasih dirumah kebajikan.Dia tidak akan melalui zaman pahit seperti saya. Dia tidak perlu dibohongi yang teddy bear adalah'mama'nya seperti saya. Air mata ini mengalir lagi. Mudah benar ia tumpah.Oh! janganlah tumpah lagi.Sudah terlalu banyak tertumpah.Kalau mahu tumpah biarlah ketika sujud menyembah ilahi.Pesan guruku air mata lelaki jangan ditumpahkan sia-sia.

Saya tidak mahu terus melayan perasaan,segera saya kuncikan pintu dan ke kamar tidur.Isteri saya telah pun nyenyak dibuai mimpi.Inilah 'bintang timur' dalam hidup saya.Ia sentiasa bersinar cemerlang dalam hidup saya,memberi harapan,keyakinan,kesetiaan dan cintanya kepada saya.Insyallah tidak lama lagi,akan muncul 'bintang timur kecil' dalam hidup saya.

Water leak prob..:D

get this from email.

read the story first then can view the video..:)

family ni keep on questioning why dorg nyer bill air banyak sangat though dorg xdala guna air byk pun.. then one day.. this man sakit.. dapatla mc.. bila dier dok gumah tu dier denga cm ada org sik flash air je.. bila dier check guper2nyer....jeng..jeng..jeng...

itu sebenarnyer reason why dorg nyer bill air banyak.. :P

video

Wednesday, February 25, 2009

Fikir2 dulu sebelum ada hajat nak kawin lagi

~from email..

Insaflah wahai suami2 yg kurang sempurna...

Saya sendiri sebagai lelaki rasa tercabar apabila isteri saya sering mewar-warkan kepada saya bahawa umur saya dah menghampiri 40 tahun. Life starts at 40. 'Kalau U rasa U nak pasang lagi satu, I izinkan', kata isteriku. Bila berangan tentang nak kahwin lain ni memanglah seronok. Tersengih- sengih aje lah I at that time. Dunia ni dah terbalik gamaknya, kawan-kawan aku siap pegi Siam sana nak nikoh lagi satu, ni bini aku siap suruh pasang sorang lagi...?!' Tak tahulah kalau isteri I tu main reverse psikologi dengan I. Tapi lepas I berfikir panjang, rasa-rasanya tak nak lah.

Sebab apa ?

Bila mengenangkan umur I yang dah dekat 40+. Let's say kalau I kahwin dengan anak dara, katakan umur 22 tahun. Memang lah seronok beb.

Tentang makan minum, pakai I, kemas rumah dan kegemaran I, rasa nya I tentu asyik teringatkan my first wife. Tak perlu nak ajar, I suka makan apa, cam mana cara nak masaknya, baju I kena gosok cam gini, kalau I bangun tidur I suka kalau my wife dah siapkan segala gala nya lah. Tak perlu I bagitau, dia dah tahu apa I suka. Cerita apa I suka kat TV, teh atau kopi manis macam mana, hobi apa, sukan kegemaran ... semua dia dah tahu.

Tak perlu start balik macam zaman umur 20-an dulu ... Rasa rasa dapat ke isteri muda I suruh buat gitu, tentu dia banyak ragam. Ye lah dia muda, I kan dah tua. Mesti dia kata I ni mengada-ngada. Sure I yang kena manjakan dia lebihlah, sebab dia muda. Silap haribulan, takut lari lak, kan ... Isteri muda ni bukan macam yang dah bersama dgn kita sejak muda. Kalau kita rasa isteri tua banyak belanja, isteri yang muda pasti lagi teruk.

Eh, budak 20-an zaman sekarang, dengan henbeg Gucci, dengan nak tudung kain Mawi dan henpon jenama Nokia N95, Itu tak termasuk kereta, paling korok pun mesti nak Honda atau Toyota . Perempuan muda sekarang mana main naik Proton atau Perodua. Kalau I tak bagi barang-barang tu, dia tak nak bagi 'barang' dia lak malam-malam.

Sedangkan dengan isteri tua, awal-awal kahwin naik motorsikal cabuk pun sanggup, berpanas berhujan, dukung anak kita dicelah motor tu. Ahh .... terkenang juga zaman 'miskin' dulu tu. Rumah dengan bini tua dulu pun setakat apartmet 3 bilik. Tidur atas tilam nipis, dapur pun kecik, perkakas pun tak banyak.

Oh, untuk isteri muda, terpaksa aku buat OT untuk bayar rumah teres dua tingkat tu, nak bayar peti ais Samsung dan TV Sony Bravia 40-inci mu itu ... Dah umur 40-an ni, darah tinggi lak aku ni kena buat OT setiap hari... hari minggu pun kena cari duit ... nak tengok bola pun tak dapat ....

Lebih haru lagi, tentu anak anak I akan memberontak sakan. Yelah sekarang ni kan banyak kes bapak kahwin lain anak-anak lebih tertekan. Ramai jadi liar, hisap dadah, jadi mat rempit dan bohsia. Sebab tension bapak kawin baru.
Takut mereka menjauhkan diri dari I, malah akan membenci pula.

Disebabkan masyarakat kita ni memandang serong pada keluarga yang bapak mereka kahwin lebih dari satu. Kalau I ada anak dengan isteri baru, tentu kecik sangat lagi di masa I dah tua dan memerlukan perhatian dari anak-anak.
Sedangkan rumah isteri muda tengah hiruk pikuk dengan anak anak kecil ( kan dah ada experience dengan isteri pertama -bagaimana kelam kabutnya dia menguruskan anak-anak)

Sedangkan di rumah isteri tua, anak anak dah besar, boleh tolong mak dan sedang seronok bergurau senda bersama ibunya membincangkan topik-topik terkini dan juga kehidupan mereka. Duduk rumah bini muda, I yang tua-tua ni lak kena salin pampers dan bagi baby mandi. haha ... kalau tak buat, takut isteri muda merajuk pulak.

Tak boleh jadik nih. Banyak benda yang kena repeat. Mula mula kawin tentu seronok. Paling lama setahun-dua.
Bila dah ada anak,tanggungjawab baru bermula semula sebagaimana dengan isteri pertama dulu-dulu. Tapi masa ni kita dah tak larat nak basuh berak anak, nak pegi shopping beli baju anak anak, nak dukung anak-anak. Leceh lah nak kena teman isteri muda buat semua tu.
Silap haribulan orang kata tengah pilih baju cucu. Eii tak sanggup pula. Paling takut, orang ingat isteri muda tu anak I ...... lagi haru ...

Balik rumah mertua pula, teringatkan masa akad nikah dulu, beria ria kita nak kan anak dia, lepas tu kita kawin lagi satu. Tentu muka nih tak tahu nak letak kat mana. Orang tua tak kan nak straight to the point. Tanya itu ini.

Kalau dia nak bercakap tentang tu cukup dengan jelingan dan kerlingan mata,buat kita dah tak senang duduk.
Tak kan raya asyik balik umah mak mertua baru aje. Apatah lagi kalau I ni lak umur nak sama dengan mak-bapak mertua baru I tu ....

Hish banyak lah lagi.

Bagi korang yang suka berbincang pasal benda yang indah indah kawin dua nih silakanlah. Tapi bagi I selagi hayat dikandung badan, selagi tu lah I tak nak tambah. Tak nak lah mendabik dada. Cakap besar...

Tapi sekadar menurutkan nafsu dan benda dalam seluar tu rasanya tak pernah kurang pun layanan isteri pertama terhadap I. Keluarga ni, kita bina keluarga bahagia yang di depan mata.. Bukannya yang di dalam kepala. Bukannya di dalam seluar dalam je.

Hadapi hari esok yang tentu dengan keluarga yang banyak mengharungi susah senang dari mula. Pengorbanan isteri (walaupun kadang kala dia pernah merungut salah Kita juga, cuai dan mengabaikannya) . Apa pun semuanya bermula dengan kita. Insaflah.

Kalau nak ikut nabi, rasa rasanya solat subuh pun kita terlepas kalau isteri tu tak kejutkan. Bukan nak kata solat Subuh, kekadang waktu lain pun terlambat atau terlepas.
Baca Quran pun sekali-sekala, baca Yassin pun hanya bila ada orang meninggal. Ikut sunnah Nabi apa nama tu..
Tak payah lah yang lain lain. Kang ada yang nangis bila disebutkan. Cukuplah. Sesungguhnya amat bertuahlah suami-suami yang mempunyai isteri yang menyuarakan pendapat di ruangan ni.

Membuktikan mereka sayang, kasih dan cinta pada kalian.
Apa sangatlah kita nih. Macam nabi konon. ye ke? Bab kawin kawin aje nih cam nabi. Bab menegakkan benda dalam seluar dalam je nak ikut sunnah. Cuba bab menegakkan agama Islam, masih lagi terkial kial.
Wallahualam.

- suami orang-

Tuesday, February 24, 2009

Penawar Kepenatan, amalkan..

Bagi mengatasi kepenatan melaksanakan tugas-tugas seharian sama ada dirumah mahupun di tempat kerja, bolehlah jadikan petua yang diajaroleh Rasulullah s.a.w. kepada puteri kesayangannya Saidatina Fatimah sebagai penawarnya.

Suatu hari Saidatina Fatimah mengadu kepada suaminya Saidina Ali bin Abu Talib tentang kesakitan pada tangannya kerana keletihan menggiling gandum untuk membuat roti.

Saidina Ali berkata : "Bapa kamu telah datang membawa balik tawanan perang. Berjumpalah dia dan mintalah seorang khadam untuk membantu mu."

Saidatina Fatimah pergi bertemu bapanya dan menyatakan hasrat untuk mendapatkan seorang khadam bagi membantu tugas hariannya di rumah. Bagaimanapun Rasulullah s.a.w. tidak mampu memenuhi permintaan anak kesayangannya itu. Lalu Baginda s.a.w. pergi menemui puterinya serta menantu itu.

Baginda s.a.w . berkata:"Apa kamu berdua mahu aku ajarkan perkara yang lebih baik daripada apa yang kamu minta daripadaku?

Apabila kamu berdua berbaring untuk tidur,bertasbihlah (Subhanallah) 33 kali, bertahmid (Alhamdulillah) 33 kali dan bertakbir (Allahuakbar) 33 kali. Ia adalah lebih baik untuk kamu berdua daripada seorang khadam."

Inilah penawar ringkas yang Nabi s.a.w. ajarkan kepada anak dan menantunya bagi meringankan keletihan dan kesusahan hidup mereka berdua. Saidina Ali terus mengulang-ulang kalimah-kalimah Rasulullah.s. a.w. ini.

Katanya "Demi Allah aku tidak pernah meninggalkannya semenjak ia diajarkan kepadaku."

Sayugia dicadangkan kepada ibu-ibu, suami-suami atau sesiapa sahaja yang merasai kepenatan setelah melakukan tugas-tugas harian supaya mengamalkan membaca ' Subhanallah ' (33 kali), ' Alhamdulillah ' (33 kali) dan ' Allahuakbar ' (33 kali) pada setiap malam iaitu sebelum melelapkan mata.

Lakukanlah dengan penuh ikhlas dan istiqamah (berterusan), Insya- Allah petunjuk Nabawi ini mampu menyelesaikan bebanan-bebanan hidup seharian kita. Akan terserlah ceria di wajah pada keesokan hari dengan senyuman.

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW) "Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu.

Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."

Monday, February 23, 2009

Alhamdulillah..:)

Hari ni balik awal.. tepat kul 5.30pm dh turun bawah.. tp singgah kat lvl 6 south wing dulu anta barang kat firuzah + amik pass card azlina.. azlina tunggu kat blakang wisma..:) sblm tu g opis mak kat 6 north wing jap.. ajak balik.. hehehhh..:P pas bg card kat azlina.. g cr udang (utk lauk mlm ni) + ikan (tuk masak esok).. br ku tahu besar gupernyer kawasan perumahan kat gumah sayer.. tak penah la plak jln sampi kat blakang2 ni.. byk dh bangunan + kedai kat sni gupernyer.. klu mak xbwk hari ni, bilala dpt tgk smuer ni.. hehehe (power tu ayat..:P)

dh dapat cr udang ngn ikan.. tetiber cik cikin ni mengader la plak nak mak beli keropok ikan yg belum goreng tu.. mak pun ngn baiknyer cr kan kopok tu.. tp balik tu cik cikin yg goreng tau..:P:P best2..:) dh lama xmkn kopok ikan yg goreng s'diri ni.. last makan kat gumah makngah last month.. hehe..:P kebetulan mak puaser hr ni.. so kitorg (cikin tolong kacau) pun masak special sket.. siap ada salad2 lg.. hehehhh..:P pastu cik cikin ngn gajinnyer g basuh buah kundang + potong buah belimbing + goreng kopok.. kire meriah la mlm tu.. klu din ada m'ti lg meriah..:) pastu cidah balik dia bwk pizza + ayam.. alhamdulillah.. murah rezeki mlm tu..:):)

~ tiap hari cadang nak diet.. tp sik kner cancel je.. huhu..:P:P

Sunday, February 22, 2009

Seri Melaka

Hari Jumaat hari tu pi mkn kat seri melaka (cmtu kot nama dier..) kat amcorp.. dh 5 kali kot makan kat stu.. tp still xingt kat lvl maner tpt dier.. sib baik azlina ingt..:) pi sane ngn azlina, firuzah ngn kak nita.. tp bila tiba kat seri melaka tu jumpa pn rahmah.. kak salmi.. ngn kak zawiyah.. the more the merrier kan..:) yup btul..:):) enjoy mkn kat saner even nasik saya cm sket je.. pastu cm xcukup je.. cmner nak diet nih.. huhu..:P

Saturday, February 21, 2009

Jln2 kat KL

hehe ari ni g jln2 kat KL ngn mak ngn idah..:) kua dlm kul 3pm cmtu.. pastu singgah Menara TM jap.. bayar2 bil + kua2 kan duit nak bershopping la kononnyer..:P pastu pi isi minyak.. pastu terus g KL.. cm biasa, port parking kat depan semua house tp kiri sket.. hehe..:P n cm biasa gak uncle tu masukkan parking..:P

pas parking tu bermulalah journey kitorg.. ecehh..:P memula kitorg g cari air dulu.. haus2.. pastu g tgk kain kat kamdar.. biler dh masuk kamdar kat depan sogo tu br perasan kitorg dh salah kamdar.. patutnyer kamdar yg depan cinema tu.. alang2 dh silap jalan, kitorg terus je kat butik bju depan sogo nak anta kain wat baju.. selesai kat stu.. g la jln kat kamdar depan cinema.. belek2 kain langsir lak.. (sbb kain langsir yg mak nak buat tu xcukup lg 4meter..) selesai yg tu.. g kat tpt kain ela lak.. dh dpt yg sesuai.. pi jln tgk2 kain kat sepanjang jln TAR tu.. byk2 gak yg menarik.. ade gakla yg kitorg tersangkut kat kedai2 tu kasi duit kitorg..:P:P

dh bis tgk2 kain.. kitorg g la pusing2 kat pasar mlm dier.. nak kata pasar mlm xjugakla sbb kul 1 dh start dh pasar ni..:P byk sungguh mknan.. tgk nasi lemak sedap.. tgk laksa sedap.. tgk bihun goreng sedap.. tgk ayam sedap.. pendek kater smuer sedapla.. harge pun kira standard la..:) byk gak makanan kitorg beli.. keropok lekor la.. kuih lepat pisang.. lepat ubi.. kuih ape ntah yg tiga segi tu (sedap kuih ni.. kitorg beli smpi 6 hinggit.. habis je beli.. habis je beli.. smpi kat gumah tggal satu je.. cecukup tuk ayah.. hehe..:P) pastu beli nasi lemak ngn bihun goreng.. yg ni kene mkn kat gumahla kan..:P bis ronda2 makanan.. kitorg pun balik.. sblm maghrib dh smpi gumah..:)

psstt: outing yg best kan..:):):)

Opss..

Three words guaranteed to humiliate men everywhere > 'Hold my purse.' - is it true..?!? opsss..

Look into your heart..

credit to my c's..:)











Happy smile

pic asal credit to nurul's bro..
edit pic, credit to me.. hahahahha..:P

Sweet Memory

pic asal credit to nurul's bro..
edit pic credit to my c's..:)

Friday, February 20, 2009

Magical 30

Simple Acts that Make a Difference
-From GCC, TM-


BERSABAR..
Sikap tergesa-gesa merugikan..


BE PATIENT..
Haste is waste..

Magical 30

Simple Acts that Make a Difference
-From GCC, TM-


TAKE UP THE CHALLENGE..
The trouble is, if you don't risk anything, you risk more..


TERIMALAH CABARAN..
Masalahnya, jika anda enggan hadapi risiko, risikonya lebih besar..

Thursday, February 19, 2009

Kari Kapla Ikan @ Kg Atap

smlm... kitorg g mkn2 kat kg atap..:) thnx to Boss yg belanjer.. hehehh..:) will post d' picas here bila kak nita dh ul gambar tulang2 ikan tu yer..:) hehehh..:P

Wednesday, February 18, 2009

Engagement picas lg....

picas ct to nurul's bro..

hari ni genap sbulan dh jd tunang orang... hehehh..:D


kontrol ayu.. hehehh..:P

ala.. cenget lak tudung..


my happy me..:) uit.. ape kat idung tu..
posing ngn bebantal.. hehe..:)


me + hantaran for him..


hantaran from him to me..:)

Engagement Picas lg.. wif family

pic asal credit to nurul's bro..



Engagement photos lg.. wif frens

pic asal credit to nurul's bro..:)

More My Engagement Pictures

all picas ct to nurul's bro..:)


yeah.. thats us..:)


from me to him.. not in pic another 2 dulang.. me gave him 13..
dia pun bg 13.. (11 dlm dulang + 2 dlm bakul)


wahhh.. lentiknyer bulu mater ku.. hehehhh..:P


me and my sweet family..:)

Justification Paper > Fraud Group

akhirnyer.. lulus gak paper nih.. setelah 1 mnth waiting.. huhu..:P:P cian kat user.. but nway dh minta kak wini kuakan WO by today.. n klu bole ari ni gak depa kner pasang + install utk user.. hehe..:) macih kak wini n team..:)

smlm muna text me, muna dh selamat bersalin baby girl, 3.3kg @ 8.20am.. congrats dear..:) am appy for you..:) xsaba nk tgk her baby.. m'ti comei bangat.. hehe..:):)

Tuesday, February 17, 2009

upin ipin - GENG

last saturday pi tgk upin ipin kat mid valley..:) best2..:) comei jer..:) pastu ada watak baru > oppett.. :) upin ipin kater oppett ni comei.. mmg comei pun..:)




opet yg kaler oren dpn skali..:) cara oppett cakap pun kelaka.."mashimashimashumasha.. " hahaha..:P





best citer ni.. mari2 kiter sokong industri filem animasi mesia.. hehe..:)

Monday, February 16, 2009

Mkn2

ari ni pi makan kat gulai kawah yg kat pantai dalam tu..
hehe... nih special request by Ct yg tgh mengidam..:)
ct blanjer.. heheheh... best2..:)

Saturday, February 14, 2009

what happen on 13th Feb..?

hehe.. kiter start from morning yer..
  • around 8am, read email from Ken from IVSystem. short notice request > nak buat conference call + presentation. So nd to prepare Spider ngn projector for 9.00am mtg.. kner cr spider la plak.. pinjam Michael nyer.. projector pinjam kak shikin..
  • settle with that then kner double check utk list participants utk ITBootCamp lak.. waiting for conf from all Head/Mgr in IT. As promise, b4 10am > submit the list to Mr Zammari.. but later kner tuka list tu lak due to 2 staff cannot join batch 2.. so msukkan nama dorg dlm batch 3.. mmg last minutes nyer kjer la coz the event is on ths monday.. its 10 days event.. kira smpi 27th feb la..
  • pastu waiting floor layout from Canary > utk renovation la ni.. huhu.. dpt jer trus pass it to AGM IT..
  • akhirnya.. 4 pending papers dh approved & can proceed dealing with proc..
  • kak nita ajak g mid valley nak tgk pameran pengantin.. guper2nyer pengantin chinese bkn malay.. hahhahahahaa... cian kitorg..:P but sempat gakla singgah utk beli tiket "Geng" tuk hari ni.. pastu g mkn2.. n tgk wonder pets.. ngehngeh..:P:P
  • after lunch dh xingt ape sayer buat.. helping setting d' printer kot.. pastu set mtg.. call org.. call org lg.. call org lg.. > tnyer paper cmner.. dh approve k lum.. conf mtg.. etc
  • part paling kelaka smlm > ms balik kenkonon nak anta bju kat bawah.. tp kedai tutup lak.. pastu g kua duit.. pastu menonong je jln g lift kat sbelah klinik zariff tu.. dh smpi kat -2 br perasan yg kitorg park keta bkn kat sbelah ctu.. tp kat sebelah secret recepi.. hahahhaa.. terpaksela patah balik naik atas.. n g kat parking.. dlm tersilap tu.. leh pulak ckp kekuat dlm lift tersilap lift.. bis smuer org dlm lift tu denga n senyum2 kat kitorg.. hahaha..:P:P

Saturday, February 07, 2009

1 day in Cameron: 26 Jan 2009


dekat tea valley..:) gelap sket pic ni.. huhu..:P


jom makan ice cream strawberry..:)


model flora kejap..:P:P


hehe..:):) jgn mare tau dear.. i xpkai cincin tunang.. takut ilangla..:P:P tp cincin lg satu tu i pkai tau..:)


besar kan cactus ni..:)


bunger rose..:)


bunger2..:)

Thursday, February 05, 2009

Wednesday, February 04, 2009

Magical 30

-Simple Acts that Make a Difference-
From GCC, TM


APPRECIATE OTHERS..
Everyone is in some way my superior..:)


HARGAILAH ORANG LAIN..
Setiap seseorang itu pasti mempunyai kelebihannya sendiri..:)

Tuesday, February 03, 2009

My Boss's Bday..:)

today is my boss bday..:) so HSBB decide utk buat celeb tu early morning right before stand up mtg.. :)


His bday cake > carrot cheese cake with cream on top.. hehe.. ni pepagi lagi dh pi amik kat kak bedah.. berat gak cake ni.. :)


During we sing a bday song.. (i guess.. sbb ixda dlm tu.. hehe..:))


jom potong cake..:) uish.. terasa cm nak makan carrot cake la pulak.. :P




Monday, February 02, 2009

To A Beautiful Woman like YOU....

Five tips for a woman...

  1. It is important that a man helps you around the house and has a job.
  2. It is important that a man makes you laugh.
  3. It is important to find a man you can count on and doesn't lie to you.
  4. It is important that a man loves you and spoils you.
  5. It is important that these four men don't know each other.

Wonderful poem tht Audrey Hepburn wrote when asked to share her 'beauty tips.'

For attractive lips, speak words of kindness. For lovely eyes, seek out the good in people. For a slim figure, share your food with the hungry. For beautiful hair, let a child run his/her fingers through it once a day. For poise, walk with the knowledge that you never walk alone.

People, even more than things, have to be restored, renewed, revived, reclaimed, and redeemed; never throw out anyone. Remember, if you ever need a helping hand, you will find one at the end of each of your arms. As you grow older, you will discover that you have two hands; one for helping yourself, and the other for helping others.

Sunday, February 01, 2009