Monday, November 30, 2009

salam eidul adha semua..:)

harap masih tak terlambat utk saya ucapkan selamat menyambut hari raya aidil adha kepada kawan2 smuer..;) segala salah silap tutur kata bicara harap dimaafi ye kawan2..;)


sambutan hari raya kenkawan smuer cmner..? sayer simple je.. buat rendang daging ngn sambal kacang je.. pastu pas solat jumaat.. g balik gumah MIL lak.. bermalam kat saner.. ahad petang balik sni balik but on d' way balik tu singgah jap umah makcik kat kuang.. hehehe..;)

Wednesday, November 25, 2009

fire drill..!!!

smlm ade fire drill.. sib baik tingkat 6 je.. turun la den ngn org yg gamai2 tu guner tangger.. pastu bila smpi kat tpt bekumpul tu.. apelg.. sesi mengambil gamba pon bermulala.. ohohohoh..;P

*2 thn lepas kner turun dr tkt 45.. huhhh... mmg lenguhla kaki n sesak2 + duyun2 org turun..*

me nct..:)
me.. ika n ira..:)

geng lvl 6..;)
tetengah fire drill dlm org gamai2 tu.. saman tetap saman yer..;P

Tuesday, November 24, 2009

TABIK yg PERLU DIJAUHKAN?!?

sila ambil perhatian..:)



teringinnyerr...

teringinnyer nak makan bihun goreng pakcik pie'..

td turun dia tak jual goreng2 lg.. jap lg la turun lg beli.. sedapnyer bihun gorengggg...:)

Poco-poco yg tersirat.....

wallahualam... pada kawan2 yg ada lebih info mengenai ini.. harap dapat kongsi ya.. saya pun xtau dr mana poco2 ni mula.. ditarikan dari kiri ke kanan ke..

sekadar berkongsi.. kalo salah info ni sila betulkan saya.. terima kasih..:)

petikan dr email yg cikin dapat:

****************

Salam...pada kali ini penulis ingin kongsikan kepada anda tentang sesuatu yang menggemparkan kerana penulis sendiri pernah buat(masa dalam PLKN,secara paksa rela). Iaitu tarian Poco-poco. Secara jujurnya penulis tidak pernah tahu dan ambil tahu tentang tarian ini,asal-usulnya dan motif tarian ini.

Namun segalaya berubah apabila satu kiriman emel daripada sahabat penulis,membuatkan penulis tersentak dan kaget sebentar.

Mari sama-sama baca emel ini :

"Assalammualaikum. Alhamdulillah kerana kita semua masih bernafas lagi dgn keizinanNya. Saya ingin berkongsi dgn rakan2 semua tantang tarian poco2 yang sedang hangat ditarikan oleh semua lapisan masyarakat,umumnya masyarakat kita yg beragama islam terutama suri2 rumah dan badan2 kerajaan ketika manghadiri kursus.

Sebenarnya tarian poco2 ini berasal dari Filipina bukannya dari Indon. Ia ditarikan oleh masyarakat yg berugama kristian ketika mereka menghadiri upacara sembahyang mingguan mereka. Lihatlah sahaja bagaimana pergerakannya, yg membentuk salib.

Mungkin kita x perasan kerana kita suka mengikut2 sesuatu yg baru tanpa usul periksa. Inilah cara musuh2 islam mengenakan kita sedangkan kita tahu apabila kita melakukan sesuatu yg menyerupai sesuatu agama maka kita dikira merestui agama itu seperti amalan yoga yg telah difatwakan haram kerana menyerupai agama hindu.cuma tarian poco2 ini belum difatwakan haram lagi.

Marilah kita sama2 fikirkan." MasyaAllah...penulis pernah terfikir dulu,kenapa tarian itu dimulakan dari kiri? dan apa jenis senaman ini? relevankah tarian ini, yang kelihatan seperti tidak siuman? Dengan emel ini 'terungkailah' persoalan itu semua.

Jadi,penulis menyeru kepada diri penulis dan anda semua supaya mengambil inisiatif untuk tidak lagi 'menarikan' lagi tarian ini yang ternyata mensyirikkan Allah tanpa kita sedar.Dan paling utama memohon keampunan daripada Allah S.W.T atas kejahilan kita tentang perkara ini sebelum ini.

Semoga mendapat perhatian pihak berkenaan agar mengkaji secara terperinci tentang kesahihan perkara ini,asal usul dan kesannya kepada akidah Umat islam dan mengeluarkan fatwa tentang tarian ini,agar Umat Islam tidak berterusan di dalam kelalaian dan 'keasyikkan' menarikan tarian ini.

WALLAHUALAM....


p/s: kalo kita menari secara kanan ke kiri shj.. dan tiada depan ke blakang.. takpe ke.. ?

Monday, November 23, 2009

The Brick!!! Read It..

Read this today and don't ignore it even if you are too busy!!

A young and successful executive was traveling down a neighborhood street, going a bit too fast in his new Jaguar.. He was watching for kids darting out from between parked cars and slowed down when he thought he saw something.

As his car passed, no children appeared. Instead, a brick smashed into the Jag's side door! He slammed on the brakes and backed the Jag back to the spot where the brick had been thrown.

The angry driver then jumped out of the car, grabbed the nearest kid and pushed him up against a parked car shouting, 'What was that all about and who are you? Just what the heck are you doing? That's a new car and that brick you threw is going to cost a lot of money. Why did you do it?'

The young boy was apologetic. 'Please, mister...please, I'm sorry but I didn't know what else to do,' He pleaded. 'I threw the brick because no one else would stop...' With tears dripping down his face and off his chin, the youth pointed to a spot just around a parked car... 'It's my brother, 'he said 'He rolled off the curb and fell out of his wheelchair and I can't lift him up.'

Now sobbing, the boy asked the stunned executive, 'Would you please help me get him back into his wheelchair? He's hurt and he's too heavy for me.'

Moved beyond words, the driver tried to swallow the rapidly swelling lump in his throat.. He hurriedly lifted the handicapped boy back into the wheelchair, then took out a linen handkerchief and dabbed at the fresh scrapes and cuts. A quick look told him everything was going to be okay. 'Thank you and may God bless you,' the grateful child told the stranger. Too shook up for words, the man simply watch ed the boy! push his wheelchair-bound brother down the sidewalk toward their home.

It was a long, slow walk back to the Jaguar. The damage was very noticeable, but the driver never bothered to repair the dented side door. He kept the dent there to remind him of this message: 'Don't go through life so fast that someone has to throw a brick at you to get your attention!' God whispers in our souls and speaks to our hearts. Sometimes when we don't have time to listen, He has to throw a brick at us. It's our choice to listen or not.


Thought for the Day:

Allah didn't promise days without pain, laughter without sorrow, sun without rain, but He did promise strength for the day, comfort for the tears, and light for the way.

If Allah brings you to it, He will bring you through it.

panda... comeinyerrrrr..;D

sblm ni tgk yg pasal koala bear kat ausie tu.. kali ni panda kat china lak.. kes cm lebih kurang same = tolong haiwan..:)

baiknyer dorang ni kan tolong panda2 nih.. suke la dorg nih..;) baik kan..:) n panda2 tu mmg tersangat la comei.. nak satu..!!!! hehehe..;)






talking cats..?? really cute..;)

reallyyyy22222 cute..;) comei kan.. best ni kalo dapat peluk2.. kucing dorang besar kan..:D

video

Sunday, November 22, 2009

nak asam rebus..??

ari ni cikin masak asam rebus ngn sayur.. sbbkan en suami teringin nak makan asam rebus yg macam mak buat.. so cikin tryla buat ari ni.. hohohoh..;P tp xdela sesedap yg mak buat.. mom's always d' best kan.. kan...;)

cara2 nak buat asam rebus ni senang je.. *eceh lagak terror je..;p*

ni ikut cara mak cikin masak la yer..;)

-bawang merah.. bawang putih.. kunyit.. cili api (tumbuk2)
-bhn2 tumbuk tu td masuk dlm periuk.. masuk air asam..
-pastu masuk cili kering yg dh blend 1 sudu besar..
-pastu masuk garam sket..
-dh didih.. masukkan bendi..
-then masukkan ikan.. tadaaaa.. siap..;)


menu kitorg hari ni.. hehehe..;) yg sosej ngn bebola daging tu cidin request goreng.. so cidah goreng kan je..;)

**************************

semalam cikin masak sayur kailan ikan masin ngn ikan siakap stim ala2 tom yam.. hohohoh..;P nape panggil ala2 tomyam..? sbb dlm tu siap letak daun limau purut.. ngn perahan limau lg.. hohohoh..;P jdnyer stim tu adela rasa masam2 pedas manis sket.. hohohoh...;P

gamba pinjam pakcik google ye.. smlm tak teringat nak tangkap gamba.. hohohoh..;P
ni pun cikin pinjam pakcik google.. ;0

Friday, November 20, 2009

Salam, Semoga bermanfaat……

Berapa lama Kita dikubur?

Awan sedikit mendung, ketika kaki kaki kecil Yani berlari-lari gembira di atas jalanan menyeberangi kawasan lampu merah Karet.

Baju merahnya yg besar melambai-lambai di tiup angin. Tangan kanannya memegang ice-krim sambil sesekali mengangkatnya ke mulutnya untuk dicicapi, sementara tangan kirinya mencengkam Ikatan sabuk celana ayahnya.

Yani dan Ayahnya memasuki wilayah pemakaman umum Karet, berputar sejenak ke kanan & kemudian duduk Di atas tembok nisan "Hj Rajawali binti Muhammad 19-10-1915: 20- 01-1965"

"Nak, ini kubur nenekmu mari Kita berdo'a untuk nenekmu" Yani melihat wajah ayahnya, lalu meniru gaya tangan ayahnya yg mengangkat ke atas dan ikut memejamkan mata seperti ayahnya. Ia mendengarkan ayahnya berdo'a untuk Neneknya...

"Ayah, nenek waktu meninggal umur 50 tahun ya Yah." Ayahnya mengangguk sambil tersenyum, sambil memandang pusara Ibu-nya.

"Hmm, bererti nenek sudah meninggal 42 tahun ya Yah..." Kata Yani berlagak sambil matanya mengira dan jarinya berhitung. "Ya, nenekmu sudah di dalam kubur 42 tahun ... "

Yani menoleh kepalanya, memandang sekeliling, banyak kuburan di sana . Di samping kuburan neneknya ada kuburan tua berlumut "Muhammad Zaini: 19-02-1882 : 30-01-1910"

"Hmm.. Kalau yang itu sudah meninggal 106 tahun yang lalu ya Yah", jarinya menunjuk nisan bersebelahan kubur neneknya. Sekali lagi ayahnya mengangguk. Tangannya terangkat mengusap kepala anak satu-satunya. "Memangnya kenapa ndhuk( anak perempuan) ?" kata sang ayah menatap teduh mata anaknya. "Hmmm, ayah kan semalam bilang, bahwa kalau kita mati, lalu di kubur dan kita banyak dosanya, kita akan disiksa dineraka" kata Yani sambil meminta persetujuan ayahnya. "Iya kan yah?"

Ayahnya tersenyum, "Lalu?"
"Iya .. Kalau nenek banyak dosanya, berarti nenek sudah disiksa 42 tahun dong yah di kubur? Kalau nenek banyak pahalanya, berarti sudah 42 tahun nenek senang dikubur .... Ya nggak yah?" mata Yani bersinar keranana bisa menjelaskan kepada Ayahnya pendapatnya.

Ayahnya tersenyum, namun sekilas tampak keningnya berkerut, tampaknya cemas ...... "Iya nak, kamu pintar," kata ayahnya pendek.

Pulang dari pemakaman, ayah Yani tampak gelisah Di atas sajadahnya, memikirkan apa yang dikatakan anaknya... 42 tahun hingga sekarang... kalau kiamat datang 100 tahun lagi...142 tahun disiksa .. atau bahagia dikubur .... Lalu Ia menunduk ... Meneteskan air mata...

Kalau Ia meninggal .. Lalu banyak dosanya ...lalu kiamat masih 1000 tahun lagi berarti Ia akan disiksa 1000 tahun?
’Innalillaahi WA inna ilaihi rooji'un’ .... Air matanya semakin banyak menetes, sanggupkah ia selama itu disiksa? Iya kalau kiamat 1000 tahun ke depan, kalau 2000 tahun lagi? Kalau 3000 tahun lagi? Selama itu ia akan disiksa di kubur. Lalu setelah dikubur? Bukankah Akan lebih parah lagi?
Tahankah? padahal melihat adegan pameran dipukuli masa di tv kemarin ia dah tak tahan?

Ya Allah... Ia semakin menunduk, tangannya mengangkat, setinggi bahunya naik turun tak teratur.... air matanya semakin membanjiri pipi dan janggutnya…

”Allahumma as aluka khusnul khootimah”.. berulang Kali di bacanya DOA itu hingga suaranya serak ... Dan ia berhenti sejenak ketika terdengar batuk Yani.

Dihampirinya Yani yang tertidur di atas dipan Bambu. Di betulkannya selimutnya. Yani terus tertidur.... tanpa tahu, betapa sang bapak sangat berterima kasih padanya karena telah menyadarkannya arti sebuah kehidupan... Dan apa yang akan datang di depannya...

"Yaa Allah, letakkanlah dunia ditanganku, jangan Kau letakkan dihatiku..."

Sebarkan e-mail ini ke saudara-saudara Kita, mudah-mudahan bermanfaat.. ..

"Sebarkanlah walau hanya 1 ayat"

Thursday, November 19, 2009

kat MCD KL Sentral

br dapat gamba ni dr ct.. ni gamba sblm kawin ni.. g makan MCD ngn ct.. ika.. n mala..;)

cik ct.. sila jgn lupa fwd kan lg satu pic mala ngn ika tau.. beta mau ul kat sni.. hehehehhh..;P - DONE.. sudah ul..;)

cikin n ct..:)
ika n mala..:)

ish ish.. mcm ni pon ada ka..??

50% halal..?!? boleh pulak cenggitu.. tgkla perisa apa mi nih..


MONALISA from cups of coffee

terror la org yg buat nih.. mmg terror la.. ;)











gile ah bapak dia nih..

mmg saiko la bapak dia nih.. kalo korang sanggup ke tgk anak korang dipusing2 mcm nih.. walopon budak tu ketawa.. tp haissshhh xsampi hati tu nak tgk org buat cenggitu kat budak2..

video

Wednesday, November 18, 2009

mlm td..

dlm kul 9pm cmtu.. tetiber ayah tanyer.. ade sesape nak kirim nasi lemak panas tak..? ayah nak g beli nih..

cikin ape lg.. "naaaaakkkkkkkk... cikin naaaaaakkkkkk"


slurrrppppp.. sodaaaapppp.. makan time panas mmg sodaaaapppp..;P picas dr pakcik google.. xsempat nak amik pic sbb teruja sgt nak makan.. hohoho..;P

Monday, November 16, 2009

sila ketawa terbahak2 yer..;P

sajeje nak share video nih.. dapat dr email td.. kawan dok fwd.. mmg tak menahan la dorang nih.. hehehe.. kelaka..;P kire dinner tnb tu mmg sik gelak je la.. hehehe..;P

video

CHILDREN'S BALL PITS A FRIGHTENING STORY


Aaron, just MINUTES before the attack ::::::::::::

McDonalds, Burger king, Time Zone etc... All places with ball pits in the children's play area.
Hi. My name is Lauren Archer, a friend of mine that resides in The Hill , Johannesburg ..
took his only son to McDonald's for his 3rd birthday.

After he finished lunch, his parents allowed him to play in the ball pit.
When he started whining later on, and his mother asked him what was wrong, he pointed to the back of his pull-up and simply said 'Mommy, it hurts.' they couldn't find anything wrong with him at that time. After bathing him when they got home, they found what looked like insect bites at the time.

Upon investigating, it seemed as if there was matter coming out of the wounds.
they were on there way to the hospital, but soon he started vomiting and shaking, then his eyes rolled back into his head.. From there, they went to the emergency room.
He died later that night.

He was found to have snake bites all over his legs & buttocks. When they cleaned the ball pit they found that there was a snake's nest in the ball pit.
He had suffered numerous bites from a very poisonous snake.

THIS WAS FOUND IN THE BALL PIT!!!!

Repost this if it scares you!! Repost this if you care about kids!!

Translation of letter 'T' *beware.. 18sx*

This guy must have taken too much Horny Goats Weed ..;P

What a brilliant translation of the letter `T’

A young wife, who was becoming frustrated with her young husband constant demands for sex, decides to make a schedule for him, to cut down on the amount of times that they will have to make love for the rest of their marriage.

While getting ready for work, she writes on a piece of paper, "Honey,you know I love you, but your never ending requests for sex are leaving me drained and
really tired. So I propose that we only have sex on days that start with the letter 'T', to minimise the frequency of our lovemaking sessions. Don't be mad at
me honey, just understand where I am coming from, and let me know if my request is too demanding of you."

On her way out the door, she uses a refrigerator magnet and sticks the note to the fridgedoor,hoping that her sex craved husband will be understanding
and accepting of her proposal when he reads it.

Upon returning home, she glances at the refrigerator and notices that her note has been replaced with a note from her husband that reads,"Baby, I didn't' realise that I was putting you under so much pressure and I'm sorry.I accept your proposal and have even taken the extra step of listing at the bottom of this letter, those days starting with the letter 'T' to make sure that we are on the same page.

1. TUESDAY
2. THURSDAY
3. TODAY
4. TOMORROW

P.S. I love you too, and remember it's still TODAY, I am waiting for you upstairs."

Utk gelak ketawa jer..;P

ira's bday..:)

ni picas ms celeb bday ira hari tu..;)

ira with her cake..;)
cikin tgh suapkan bday gurl..;)
bday gurl with her lunch set..;)

my inai.. heheheh..;P

Jgn main dengan teliponn..!!!!

sila berhati2 ye kenkawan semuer...;D

video

Sunday, November 15, 2009

cheklist kawin mau dikuakan..

skrg ni dh sbulan lebih kawin.. alhamdulillah.. so cikin nak kuakan la checklist yg ada kat blog ni.. maybe leh ganti ngn checklist lain lak lenkali kan.. hohohoh.. sbg kenang2an.. cikin paste kan checklist tu kat sni la *under label persiapan kawin* maner la tau lenkali leh refer utk adik2 lak kan.. hohohoh..;P



kalo sesiapa nak refer checklist cikin nih click je kat label "persiapan kawin" yer..;)

click label "persiapan kawin" tu baru leh buka page checklist tu.. hohohoho..;P *jgn salah pintu lak.. nnti xjumpa jln kua cm panda nih..;P*

jom undi

salam semua.. adik rizai n ainul ni masuk pertandingan gerbang cinta mega utusan. hr tu tersenarai 25 finalis.. skang dpt top 10 plak..then skrg 40% dr markah dorang adalah dr undian on9 orang ramai..

adik ni mintak tolong cikin watkan post utk dorg.. so, jom kiter ramai2 undi depa nih.. hehehhe..


nak undi..?? g je kt cni.. syokkahwin undi utk RIZAI ALI dan AINUL FARHA


gud luck RIZAI ALI dan AINUL FARHA ..:)

menu hari ni ape yer..?!?

menu hari ni... jeng.. jeng.. jeng....
asam pedas ikan merah..:)


kerang rebus..:)

ngan sayur suun + kentang + cendawan + kubis bunga + fish cake + telur.. hohoho..;P sungguh meriah..


pas zuhur jap lg leh makan yer semua..:):) skrg tgh layan blog sambil makan ice cream.. ermmm nyummmyyyyy...;D

cerita2..

semalam g jenjalan kat mid valley ngn en abang.. cidin.. n cidah..:)

ni cidah belanje.. macih cidah.. cayang kamu..;D
ni ms hari jumaat baru2 ni.. ooohhh muker ku sungguh bolattt..;P
ingat tak yg pasal kain kebaya cikin yg tailor tu buat xbetul tu..?? hmm.. akhirnyer cikin pkai kebaya batik kaler oren ms pegi kenduri kawin nizam minggu lepas tu..:)

ni la pengantin yg hensem + jelita tu.. en nizam n pn nurul..:)