Thursday, December 24, 2009

tauhu sumbat

rasa2nya esok nak buat tauhu sumbat.. tp tak taula jd ke tak nak membuatnyer.. mcm akan malas je nak membuatnyer.. huhuhu.. tp... cm nak buat.. tp cm malas... cmner ek.. ermmm...

dh google td cara nak buat kuah sos dia.. ade yg kater :

1sb sos cili
1sb air asam jawa
1sb sili kisar
air secukupnya -- cmpur kesemuanya dan masak hingga pekat

ada yg kata cmni lak nak buat kuahnya :

5biji cili merah
3 biji cili kering
1ulas bawang putih
1/2 cawan air
garam & gula ---smuenyer ni dimesinkan dan masak hingga pekat
pastu last skali cmpur sket jus limau *1biji limau nipis* --kacau rata

yg paling senang + paling sedap cmner ek...

10 comments:

honeylanz said...

x tau... sbb aka x gemar ;)

cikin said...

kak has,

heheheheh... tula gamai yg tak suke tauhu sumbat ni.. kat opis pon gamai yg tak suke.. huhuhu..;P

asleenda said...

sluuuurrrrppppp....
mabeles nye...tgk gmbar pun dh tau sedap...hurmmm...lamenye tak mkan tauhu sumbat....
nk kene g carik nih...huhuh...

Dayu said...

tgk dr bahan yg guna tu
yug 2nd tu kot mcm lagi sedap..
isskkk.. tak pernah buat
maka tiada tips nak bagi
mintak maaf..
alah cikin..masak untuk suami, niat nak bagi suami makan..buat penuh kasih sayang..confirm.. tak cukupnye

cikin said...

leenda,

jom2.. kiter cr tauhu sumbat... nyummyyyy....

cikin said...

dayu,

tula.. tgk dr care2 buat kuah tu.. yg 2nd tu lg sedap kan.. btul2.. kiter dh buat gerentinyer hubby ckp sodappp kan.. hehehehe...;P

AinuLFadZ said...

yummy!!! dh lama xmkn.bt la byk skt.blh bg saya.opis dkt je kan :)
anyway congrats sbb dh pegnent..bestnyer.jeles saya :)
Take care tau..

Eyriqazz said...

nyam,nyam nampak sedap..isteri saya suka tauhu,saya tak suker...

P/s: word verification menyusahkan...

Great Teacher Onizuka

caluk@cencaluk said...

selamat tahun baru cikin

cikin said...

ainul,

heheheh... tunggu mak buatkan kot.. hohoho..;P *pemalas tak..;p*

insyaAllah.. tak lama lg ainul pulak.. aminn..:)


eyriqazz,

tauhu sedappp... kalo goreng kecik2 pastu cicah sambal kicap.. fuhhh sedappp...;)

utk security.. ;)


caluk,

selamat tahun baru caluk..:)