Monday, February 12, 2007

closing for my 2nd blog

decided to delete my 2nd blog sbb dh xde ms nak spend more time utk blog ku yg 2nd ni.. but before delete it.. sempat gak copy 3..4 posting yg dh ku post dulu kat stu utk dimuatkan kat sni spy bole jd kenangan ku d lain hari..;) tp sket jerla copy.. nak bebanyak malas la plak..;P antara sedutan2 coretanku kat stu:

26/12/2006
ni entry ni klu x silap aku.. ms aku kner ganti kak siti kat atas..(level 53rd) biler bacer mender ni balik.. terbayangla balik saat2 cemas ku mencari org yg x jumper2.. kakaka...

hmmm... td cm kelam kabut sket.. ade mender urgent kner settlekan.. ms tu gakla nak kner cr org.. tp org nyer la plak tak jumper.. mner dier pegi pon tak tau.. maybe pi smayang.. yerla.. klu time smayang mner bole angkat phone ye tak..?? hehehe.. tp skejap jerla risau.. org tu smpi jer.. br aku bole tarik nafas lega.. mcm br lepas mkn eno.. lol.. tak penah pon mkn eno sbenarnyer.. tp dlm commercial tu dorg yg ckp eno membuatkan kiter bole tarik nafas lega tp tu utk org yang kekenyangan :P.. aku ni td takdela time kenyang.. tp time kerisauan.. lol risau...

erm.. ape nak merepek ngn pekataan nih yerk..!! hehee..

makin ku pikir.. makin ku bingung
lebih jauh ku pikir.. kepala ku lagi bingung..
kalau tak pikir kepala ku tetap kan bingung..
so, lebih baik ku pikir tak sia-sia ku bingung
tapi kini ku menjadi lebih bingung..
kenaper ku pikir perkataan bingung ??
maner perkataan risau..??
ini yang buatkan aku lagi bingung...lol


26/12/06
taggal 26 dec 2006 merupakan hari yg mmg bersejarah betul..sbb aku post paling byk entry dlm sehari.. ni mmg giller sunyi kat atas.. kat bawah bolela gak aku denga suare org.. kat atas tu bunyi aku type jer denga.. + bunyi perut ku yg bebunyi sbb lapa..;P

hmm.. skrg ni kat L53north.. boring giler kat cni.. com pon lembap giler.. byk sgt system dlm com ni.. td br lepas call pjbt bendahari uitm.. hehehe.. mintak ngn dorg nak register ujung minggu.. minggu ni tokleh pi kua dr office.. sbb kner jge off CIO.. ganti kak ct.. hmm.. nak tulih ape yerk.. boring.. pastu takde idea nak merapu ngn merepek plak tu.. perut lak lapa.. malu jer klu perut ni bebunyi.. jap lg nak turun gi mynews la.. nak beli mknn utk mengunyah.. hai gemok la aku.. sik mengunyah jer.. dhla duduk sensorg kat atas ni.. sunyi sepi.. hehehe.. tetiber rase cm nak tulih ni plak...

**atas desakan keboringan
lalu kulihat ke luar jendela (tgk dr tpt jer dh nmpak building kat bwh tu)
yg kelihatan hanya batu-bata
lambang kepesatan negara
kufokuskan lg penglihatanku..
nun jauh di sana
kelihatan deretan kereta lori.. bas.. motor.. eh beca pon ada.. hahaha sesekali merepek best gak kan... lol pasni nak merepek ape plak yer..


23/12/06
hahaha.. ni aku ingt sesangat.. ms ni aku kat gumah tgh pening buat coding utk pg 2nd aku nih..and end up dengan page yg cute ala2 bed time story dengan lagu ala2 harry potter + sedap didenga sblm tdo..huhuhu

pening... pening... dh berkali kali ku tukar coding blog tp tak dpt gak jd cm yg aku nak.. dr siang smpi mlm pikirkan ape la code yg sesuai.. tp tak dpt gak.. huh.. pening..pening.. td ngk citer korea.. ade ayat yg best yg buat aku tepikat...

"walau dunia luas tak terhingga namun ku tak tau hendak kemana"... meh aku smbung... hehehe...

*walau dunia luas tak terhingga
namun ku tak tau hendak kemana
namun ku tahu rezeki ada dimana-mana
walau ke selatan dunia atau ke utara..*

stuju tak..?? hehehe.. tp kner usaha la br ade rezeki.. bak kata org dedulu.. rezeki takkan dtg bergolek ke kaki kita selagi kita tiada usaha.. so guys.. jgn cepat putus asa.. ;)

telah lama ku melangkah
ku berlari merentas segala desakan hitam
ku renang lautan rumput duniawi
ku tempuh kekuatan hembusan nafsu
bertegang urat dengan kepesongan
demi mencari suatu ketenangan
telah lama ku tunggu kehadiranmu
lama ku mencarimu
akhirnya kuketemu jua..
ketenangan jiwaku dengan berada dekat dengan-Mu insyaAllah..:)

skrg ni tgh denga lagu "saat kau pergi" sedih lagu ni... cm sebak skejap...

"entah mengapa hatiku terus gelisah
apa yang akan terjadi...
air mata menjatuh tak tertahan melihat mu terdiam..
ternyata kau pergi untuk selamanya
tinggalkan diriku dan cintaku
apa kau melihat dan mendengar tangis kehilangan dariku
baru saja ku ingin kau tahu perasaanku padamu.. "

sedey kan... sob..sob.. laki tu mati... tp ajal dan maut ditgn Allah.. kita yang hidup perlu meneruskan hidup.. hilang seseorg yg kita sayangi bkn bermakna hidup kita kan berakhir tetapi permulaan untuk mengharungi liku hidup dengan lebih cekal, tabah dan sabar.. ingat..!!! segala yg berlaku ketentuan Allah.. dan setiap yg berlaku itu ada hikmah dan pengajaranNya utk kita yg masih hidup di muka bumi ini...

p/s: jgn jd cm lagu tu.. klu sayang seseorang, cecepatlah bg tau.. :)


22/12/06
ni pon aku tulih setelah sekian lama aku tak msk kat pg tuh.. bkn x msk cumer x post entry jer.. sebulan lebih gak aku tak tulih pape kat sni.. klu aku msk sni aku just tuka coding jer.. ms ni mmg hantu coding.. sggup dok berejam2 depan pc just to buat coding.. huahuahua..

hehee.. stelah skian lama menyepi.. kini ku kembali utk ceriakan blog kedua ku ini...


pergi ku tak dihalangi
pulang pon tidak dijemputi... huhuhu..
ini kan blog ku sendiri..
pergi pulang sesukati ku sendiri... yeah..
lama menyepi tidak berpenghuni..
penghuninye kini mula mencoretkan luahan hati.. (kui..kui..kui)
utk tatapan diri sendiri..
pengubat sunyi kala sepi...
nukilan aper yg ingin kutulih lg..
raser cm dh terpesong lg..
luahan hati yg tak bertepi gagal dikongsi..
tersimpan kemas jauh di lubuk hati...(chewah)
raser cm nak tulih lg..
tp takut kan mengarut lg..
sblm keluar kata yg tak disenangi..
izinkan aku mengundurkan diri... ** hehehe.. raser cm terjiwang sket plak.. takpe.. esok kan ku smbung jiwang lg.. hahahaha....


Pd 21/5/ 2006
bender ni kucoretkan setelah sekian lama ku tak msk kat stu.. adelah dlm 2 bln kot.. huhuhu.. k.. entry tu bermula cmni..

dh lame tak tulih kat sni smpi tak tau nak tulih ape dah kat sni.. heheehe

duduk ku sepi bersendirian
tanpa teman tanpa makanan..
hahaha perut ku berkeroncong..
minta diisi namun..
kemalasan yg melanda mengatasi kelaparan ku ini (hahaha.. termerepek skejap)

ok balik smule.... hehehe

duduk ku s'diri di jendela ini
membuatkan ku berbicara s'diri
suasana yg sepi
seolah-olah menghanyutkan lg perasaan ku ini

ya.. hidup ini penuh dengan cabaran dan dugaan
penuh dengan impian dan harapan
namun tak smua impian akan tercapai
dan tak smuer harapan kan berkecai
tetapi kita hanya merancang
Dia yang menentukan

kadang-kadang kita sering tertanya
mengapa impian yg dibina sekian lama
hancur walau telah ditabur pelbagai usaha
tp.. itulah PenentuanNya
dan kita sebagai hamba
perlu redha dengan ketentuanNya
segala perancangan ada hikmahnya
dan segala dugaan yg melanda adalah kerana kita mampu utk menghadapinya..:)

No comments: