Wednesday, January 20, 2010

Catatan Harian Isteri dan Suami

Rumitnya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...
Jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku shurgaku!

komunikasi tu penting.. supaye xde salah paham lak nnti..;)


BUKU HARIAN ISTERI

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe.
Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia
kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat
yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang,
dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini
tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk.

Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum
tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu.
Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta kamu juga".

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia
tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat
jauh dan menghilang.....

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian,
dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya
dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur.
Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan.
Hidupku terasa bergoncang.....



BUKU HARIAN SUAMI

Hari ini CHELSEA kalah. HAMPESS!!! TULLL...

12 comments:

-aTie- said...

ringkas sungguh diari suami.

Khaizarien Blog @ atie

Zahra Ashiqin said...

lelaki mmg mcm tu kot, erm...rumitkan akak bile lelaki simple ..ke sbb ego? perasaan sorg perempuan, sy dpt rase yg akak rasekan tu, smpi akak menangis...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

lelaki dan bola...memang tak dapat di pisahkan.....

ct said...

ni la gayanya kalau en somi kaki bola...

Penah terjaga dari tdo sbb dengo laki ku menjerit sambil melompat..terkejot sehhh..rupanya ARSENAL dapat GOL..Hampesss

aien said...

swinging bowl tul ah hohohookk

honeylanz said...

hehehe..ringkas nye diary en. suami ;)
kaki bola rupa nye!!

cikin said...

atie,

hehehe.. tula..;P

cikin said...

zahra,

hehehe.. tula.. tp ni bukan akaknyer diary tau zahra.. ni taken from email.. hohohoho..;P

kalo jd kat akak cmner ek.. hmm.. nauzubillah.. sib baik suami akak bukan kaki bole.. hohohoh..;P

cikin said...

kak yanie,

hehehe.. tula.. walopun en suami cikin xminat sgt bola.. tp tetap tgk gak sket2.. hehehe..;P

cikin said...

ct,

hahahahaha... suami ct mmg kaki bola tu.. smpi sanggup sengkang mata tgk bola..;)

cikin said...

aien,

sian kakak yg dlm cerita tu kan.. jgnla en suami cikin cmtu.. hohoh..;P

cikin said...

kak has,

tula.. kaki bola gupernyer en suaminya.. sian kakak dlm citer tu tetanyer2 apa salah dia.. hehehehe..;P